Psychologia

Komunikacja

Kochani dziś kolejne rozważania i kolejna literka jest litera-K. Przyznaję się, iż miałam dylemat na jaki temat się rozpisać od konfliktów po kłótnie, stanęło na KOMUNIKACJI.

Ktoś powie banał…, bynajmniej i powiem Wam szczerze-duże wyzwanie jak dla mnie przy kawuni. W moje ocenie błędnie zakłada się ,iż w komunikacji chodziłoby oto, aby ludzie ze sobą rozmawiali, uważam iż ważniejsze jest , aby potrafili się wysłuchać z atencją i uwagą, aby być jak najlepiej zrozumianym. Porozumiewania się jest kategorią dorosłości, zaś sama zdolność do komunikowania się jest kategorią dziecka. A zatem należy założyć, iż komunikacja wymaga szkolenia i jest wyzwaniem.

Czy zawsze rozmowa jest lekiem na całe zło?

Otóż niekoniecznie, często warto odpuścić albo wręcz przeciwnie pogłębić rozmowę, w celu lepszego zrozumienia rozmówcy i jego poznania. Warto wchodzić z intencją zbliżenia się do Siebie, poznawania Siebie wzajemnie.Zachęcam Cię do poznania 3 kluczowych kompetencji komunikacyjnych, czyli ATO:A- autentyczność,T-tolerancjaO- obecnośćSpełnienie tych kompetencji pozwoli osiągnąć nam tak bardzo pożądane szczęście. Bycie autentycznym pozwala mówić prawdę i pokazywać swoje prawdziwe oblicze, bez maski i niepotrzebnego udawania. Tolerancja pozwoli nam odpuszczać i wchodzić w świat swojego rozmówcy z ciekawością i chęcią poznawania Siebie, będąc dla Siebie inspiracją i motorem do działania.

Napiszcie, proszę jakie kompetencje Wam pomagają w skutecznej i sprawniejszej komunikacji?Cudownego bardzo efektywnego komunikowania się ze Sobą i z Innymi!!!

Magdalena Sawicka-Bartosik

Psycholog, pedagog, psychoterapeuta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *